Manuel Terapi

Manuel Terapi Nedir?

Manuel terapi ; kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarının hepsinde uygulanabilen ve tamamiyle kanıta dayalı tıp bilgileri ile yapılan tedavi şeklidir. Manuel terapi, elle uygulanan tedavi şeklidir. Dünya’nın birçok ülkesinde yüzyıllardır uygulanan bir bilim dalı haline gelmeyi başarmıştır. Manuel terapi; herhangi bir sebeple ortaya çıkan fonksiyon kaybı ya da ağrıyı; özel yöntem ve teknikler ile tedavi edilmesine de denir.Bu tekniklerin başlıcaları manipülasyon ve mobilizasyondur.Ama onların yanında konnektif doku masajı,dorn terapi,graston uygulamaları gibi bir sürü tedavi yöntemi mevcuttur. Manuel terapi sadece omurga problemlerinde ( boyun-bel-sırt ağrıları) değil, ortopedik bir sürü problemlerde de etkili sonuçlar vermektedir. Bunlar; omuz problemleri, dirsekte (tenisçi ve golçü dirseği gibi) ve el bileğinde oluşan problemler (karpal tünel sendromu) ,ayak bileği sorunlarında, diz problemlerinde, kalçanın fonksiyonel bozukluklarında etkili sonuç vermektedir. Fibromyalji, lenf ödem (fil hastalığı) ,lipödem ve kalp dolaşım bozuklukları gibi birçok rahatsızlıkta da manuel lenf drenajı gibi yöntemler kullanılarak etkin tedavi şeklini içerir.

Manuel Terapinin Tarihçesi?

Manuel terapi hakkındaki ilk bilgiler M.Ö. 3000 yıllarına dayanır. Mısırda bulunan papirüslerde boyun ağrısında bugün de kullanılan manuel terapi tekniklerine benzer tekniklerden söz edilir. Susruta (M.Ö. 1500) gibi Hindistanlı hekimler manuel teknikleri kullanmışlardır. Hipokrat ve Galen gibi hekimler, omurga ağrıları ile ilgilenmişler, değişik manuel terapi tekniklerinden bahsetmişlerdir. Roma imparatorluğu döneminde de bu tür tekniklerin kullanıldığına dair kayıtlar mevcuttur.

Modern çağda Manuel terapi, ABD’ de 1874 senesinde Andrew Taylor Still ve 1895’de David Palmer’in girişimleriyle tüm dünyada adını duyurmaya başlamıştır.

Avrupa’da ise bugün günümüzde kullandığımız manuel terapi uygulamaları; 20. Yüzyılın ortalarından itibaren Mennel ve Cyriax’ın manuel terapinin alanında yaptıkları manipülasyon çalışmaları üzerinden şekillenmiştir.

Hangi Hastalıklarda Etkilidir?

Manuel Terapini Etki Mekanizması

Manuel terapi;

Etki mekanizları bu teorilerle açıklanır.

Manuel Terapi Teknikleri Nelerdir?